She's dreaming of a life where she don't have to hide

Har just duschat, skönt. Men mitt hår är sååå cp haha. Som vanligt. Vill ha lite snedbena men jag förstår inte hur ni tjejer fixar det? Det åker bara raaaktt ner i ansiktet på mig hela tiden hahaha! Så irriterande. Imorgon blir det jobb igen, samt torsdag, då jag nu tydligen ska lämna Ruby på skolan också. Och så fredag såklart. Till 18.30, gaah! Kommer fixa mig och sminka mig medans jag har hand om Ruby så jag kan dra på en gång när jag slutar och möta upp folket :P

Nu blir det snart lite Skype med Jonathan, måste köpa mig en mikrofon nån gång bara. Har ju bara webcamera jag :P  Sen blir de Scrubs och försöka sova..


Tiina goes emo? eller nåt?

Kommentarer
Postat av: Elenor

Jaham okej, hoppas det blir bättre hos din andra familj!



Jag bytte då jag var med taxichaufför än något annat. Jobbade på morgonen med att lämna banen på skolan (skolav låg en 40 minuter bort) och sen så hämtade jag tjejen å så satt vi i bilen eller tog en fika till pojken slutade. Så det var bara en massa väntan hela tiden.

Så nu är jag i en småbarnsfamilj istället. Två killar, en på 3,5 och en på 1,5. Jag städar rätt mkt, toaletterna minst en gång i veckan, damtorkar och så lite då och då, diskar det mesta, hänger upp tvätt, viker tvätt, fixar köket (diskmaskinen, soptunnor,golv, ugn, sidor...) Barnen här äär också bortskämda, men de lär dig rätt snabbt vart mina gränser går, fast det visar de bara om mamma eller pappan inte är i närheten :P

Ändå trivs jag bättre just för att familjen är bättre, en skönare stämning, känner mig som vän ibland och som "maid" ibland. Går lite i perioder =P

2010-01-19 @ 23:27:10
URL: http://elenortellebo.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Kan tänka mig att det kommer bli skönt att byta familj:) roligare att vara i en familj man trivs hos och som ger en mat alla dagar i veckan :D

2010-01-20 @ 00:00:33
URL: http://strindin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0