No one is going to care when you are gone

Jag kom just på en sak. Om en vecka flyttar jag! 7 dagar! Nu blev jag allt lite nervös. Pirrigt. Jag hoppas det ska gå bra, men det tror jag nog att det gör. Ska bli trevligt att träffa familjen igen :) och Erica :)

Hihi så spännande det ska bli. Jag hoppas verkligen att jag kommer att "komma in" i den här nya familjen på ett annat sätt än jag gjort här. Här är det verkligen markerande på nåt sätt att jag jobbar för dem, så fort när jag inte jobbar kan jag vara i mitt rum typ. Och de bryr sig typ verkligen inte om en. Igår när jag fick veta att jag inte behövde jobba, fick jag veta det genom ett sms, HAHA! för de trodde inte att jag var hemma fast jag varit hemma typ hela dagen (gått ut i köket några gånger och fixat macka och hämtat saft, visst dem var inte i köket de gångerna men ändå) och så råkade jag höra Deb och Martyn i kontoret, M frågade: Do you know if Tiina is home? och D svarade: Aaaah I don't know. I guess she's around or something.. dumt att de knackar på dörren och kollar om jag är hemma om de undrar? :P men men. De är så trevliga på så många andra sätt men de vill inte liksom att jag ska bli del av familjen.

På sista tiden har jag visserligen slutat berätta för dem när jag ska gå om jag ska nånstans osv, för jag känner att det spelar ingen som helst roll. Som de sa till mig i början: You don't always have to tell us if you're going somewhere you know. man ba okeeej. För mig har det alltid varit så att man berättar om man ska nånstans så att de andra vet om det :P Men ja.

Denna vecka ska jag laga enorma mängder mat ungefär. Så att de kan frysa ner en del tills jag åkt eftersom de kommer att ha lite tid då D nu ändå kommer att jobba på som vanligt fram till Mars. Det gör mig dock inget eftersom jag tycker om att laga mat.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Oj men vad tur att du ska byta familj då! Jag säger alltid till att jag går men inte hur länge jag blir borta oftast.. Men som sagt, tur att du ska byta familj isf!

2010-01-25 @ 10:28:39
URL: http://aupaircissi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0