Come on and help me guys?

Första arbetsdagen 2010 avklarad! Det gick så bra så. Alltså jag tänker hela tiden på HUR jag ska göra med saker och ting. Varför är jag så velig? Jag som alltid brukar kunna bestämma mig rätt snabbt, nu minsann nej.

Har idag kommit på en sak, att jag eventuellt kan bo här tills slutet av Januari då, sen bo hos Clare och dem 1-2 månader. Så får jag lite mer tid i England iallafall men att jag ändå får komma hem snart nog. Samtidigt känner jag att jag vill nog hem direkt i slutet av Januari, sen känner jag att men jag vill stanna tills typ slutet av Juni åtminstone. Hjälp mig någon? Jag tycker om England så himla mycket och mina nya vänner här är helt underbara. Samtidigt längtar jag hem till familj och vänner, känslan av att någon bryr sig om en på riktigt. Men frågan är - kommer jag att ångra mig om jag åker hem istället för att försöka vidare? Det kommer jag antagligen göra. Vad ska jag göra hemma? Usch får ont i huvudet nu igen.. Orkar inte tänka, men MÅSTE fatta ett beslut helst IGÅR eller nåt.

Vad vinner / förlorar jag om jag åker hem?

Vad vinner / förlorar jag om jag stannar?

Saken är ju det att jag blir inte klokare hur mycket jag än tänker. Har försökt komma på nåt bra men det känns så olika från timme till timme, minut till minut, sekund till sekund... WHAT SHOULD I DO??

Vill stanna, vill åka, vad blir det?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ojojoj... Snacka beslutsångest du har.Och egentligen kan ingen hjälpa dig, du måste besluta själv.

Jag tror iaf att du skulle ångra dig längre fram om du släpper äventyret nu..



Men saker är ju inte så självklart å enkelt som läget är nu heller. Jobbet tar ju slut,så är det bara. Ska du börja jobba "riktigt" där, måste du kolla om du behöver arbetstillstånd till att börja med, det är andra villkor än aupair...

Jobba och bo hos Claire är ju ett alternativ några månader, men räcker inkomsten??

Du gilla ju inte aupair-jobbet heller riktigt, så det blir ännu svårare att fatta ett beslut för dig.



Får du inte ny familj,bra betalt jobb eller bor hos Claire ett tag så blir du nog tvungen att komma hem..Du kan ju inte vara där utan inkomst.



Faan att det blev såhär med familjen du är hos nu, det förstör ju allt för dig!!



Jag hoppas det löser sig, och att du fattar ett beslut som DU känner dig nöjd med.

Jag älskar dig Tiina...Puss och kram

2010-01-04 @ 21:21:09
Postat av: tove

känner igen tankebanorna! kan säga att det var en obeskrivligt skön känsla att komma hem MEN man tröttnar fort och saknar friheten och allt det där.

2010-01-05 @ 00:23:39
URL: http://tovelitove.blogg.se/
Postat av: Joha

Det är väl självklart att du ska stanna i London!! Jag tror du kommer ångra dig något fruktansvärt om du åker tillbaka till Sverige redan nu. Dessutom hade jag ju tänkt komma och hälsa på i sommar, vi ska ju ut och parta ;) Haha! Håll ut bara, det kommer ordna sig :) Kram <3

2010-01-07 @ 14:59:55
URL: http://johannagro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0