A new day is coming and I am finally free

Sov sjukt dåligt inatt igen. Blä. Jag la mig tidigt, ca 22.30. Kanske somnade 1 och vaknade sen typ 839 gånger genom natten. På morgonen när väckarklockan ringt en gång typ 6.45 kom Deb in och sa att Martyn skulle ta Ruby till skolan så jag kunde sova lite till, halleluja!! On/off sov igen, fram till 8.45. Man blir så trött när man bara on/off sover hela nätterna! :S men ja, skönt att jag slapp gå upp tidigt iallafall.

Nu har jag just tömt och fyllt diskmaskin och diskat gröt gryta.. BLÄK. Det är nåt jag lärt mig under mina 3 månader här. Något som jag verkligen HATADE och ja fortfarande hatar. Att diska äckliga grytor. Särskilt när inte ens jag använt dem, eller fått äta maten som gjorts i dem!! Samt ta i rått kött har jag blivit bättre på :P Idag får jag iallafall riktig middag, wihoo!! För idag är det jag som lagar mat åt hela familjen. De lagar ju ingen mat åt mig de dagar jag inte jobbar :S Ändå ska jag tömma/fylla diskmaskin mm de lediga dagarna :S men men. 12 dagarrrrrr!!!!

Ska göra rent hela kylen nu, det kommer hem en MASSIV beställning av mat senare idag som jag ska försöka trycka in i kylen/frysen/skåpen/hyllorna. Måste hinna städa kylen innan jag ska hämta ungen på skolan förstår ni. Smart nog har jag tagit in datorn i köket så jag kan lyssna på musik medans jag fixar! :)

Kommentarer
Postat av: Marika

de är hemskt hur folk kan bete sej :S som att vi skulle vara deras hembidträde/barnvakt/städerska/personliga assistent, ja ALLT till dom :S vissa har verkligen missförstådd vad au pair är för nått!!

men vi räknar dagarna nu, de blir lättare när man har nått att se fram emot! :) puss

2010-01-19 @ 10:48:50
Postat av: Johanna

Alltså lagar dom inte ens mat till dig, bara för att du är ledig!? Eehh, man undrar ju vad folk tänker ibland!

2010-01-19 @ 13:52:57
URL: http://karlssonjohanna.bloggsida.se
Postat av: Viktoria

Vad är det för familj?? :O sjukt elakt att de inte lagar mat till dig bara för att du är ledig!!

2010-01-19 @ 15:24:21
URL: http://strindin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0