I'm really looking forward to go home

Har bokat flyget hem nu. En enkel resa från London Heathrow till Stockholm Arlanda den 2a september. Så om exakt två veckor avslutas mitt äventyr i England, månader tidigare än jag hade förväntat mig. Det känns mestadels bra. :) Vill hem och komma igång med allt.

När jag sitter och tänker på allt jag varit med om, allt jag upplevt och alla människor jag träffat så känner jag mig så himla nöjd. Har varit med om bra och dåliga saker, varit gladare än någonsin förr och även ledsnare än förr. Så mycket har hänt på dessa 10 månader, det känns som om jag varit här i flera år nästan. Allt jag varit med om, oh kära värld, minnen för livet. Kommer aldrig att glömma vissa saker. :)

Måste säga att jag har lärt mig så himla mycket om mig själv. Jag sa innan jag flyttade till England att jag inte skulle förändras. Det har jag gjort. Jag är till viss del en helt annan människa nu än jag var förr. På ett bra sätt tycker jag. Jag är modigare, mer ansvarsfull och faktiskt lite mer crazy. Just nu är jag även väldigt vilsen inom mig själv tack vare att allt ändrades så plötsligt och allt har gått så fort nu på slutet. Men i botten är jag ändå samma gamla Tiina, bara mer erfaren och gladare skulle jag vilja påstå.

När jag åkte hemifrån den där söndagen den 18 oktober 2009 var jag nervös, blyg, trött på det mesta och även ganska rädd. Om två veckor åker jag hem full av minnen, med en hel hög nya vänner som jag verkligen hoppas hålla kontakten med, förhoppningsvis glad och positiv.

Jag ser fram emot att komma hem och kunna träffa mamma och Staffan när jag vill, Marina, Cocce, resten av familjen och alla vännerna. Så får vi se var min väg går framöver. Just nu ska det bara bli skönt att komma hem och försöka ordna med jobb och boende och allt. Jag tar en sak i taget. We'll see where life takes me.

Liten bild bomb:


Här bodde jag i Loughton, första 3 månaderna.
Huset till höger med blått :)

Trivdes rätt så bra men sen insåg jag att det kunde vara bättre.

I november såg jag och Katrin på fireworks i Battersea Park.

Samma kväll, på väg hem efter att ha varit ute i Clapham.

I december hälsade mamma och Bella på.
Här är Bella och mitt förra au pair barn Ruby. :)

Mamma och jag dricker tea på deras hotell i Holborn :)

Jag och Cissi hungriga efter en galen kväll på KOKO i Camden.

Under tiden här var jag på flera Scandinavian parties med danskarna :)

Vi spenderade även mycket tid i Camden. :D

Nyårsafton med Anne, Line, Cissi och Marika. Underbart! <3

Marika, så glad att jag träffade dig!
Vet inte vad jag hade gjort utan dig.

Kerstin, jag och Cissi på KOKO.

Hälsade på familjen jag bor hos nu och träffa en kändis! :D

I januari flyttade jag till Bracknell och söta Francesca. :)

Så söta. Stefi och Frankicesca :)

Såg Westlife med Anne och Line i maj :)

Sen kom mami och hälsade på mig :D

Lärde känna schysst folk häromkring, blev mycket gladare. :)

Började även gå ut i Reading, vilket är AMAZING! :D
Och Sarah, jag är så glad att jag träffade dig.
Du är en underbar vän.

Det blev mer och mer galna kvällar i Reading! :D

Åkte hem i augusti en sväng, hade AS KUL!!

Mongade med syrran precis som förr! :)

Träffade en underbar människa. :)

Kom tillbaka till England, fick veta att jag behövde ändra på saker
igen om jag ville fortsätta vara au pair här, bestämde att åka hem.

Har haft så himla kul och träffat schysst folk. :)

I love you girls <3

My local pub, the greatest one lol! :D

Jag och Sarah såg Luna Rai, as bra!

Jag och Sarah och pojkarna åkte på road trip till Bournemouth! :)

Kommer att sakna mina engelska vänner något otroligt.
Men kommer att hälsa på dem! :)

Kommentarer
Postat av: Alina - aupair i Notting hill

Värste fina inlägget! Jag tror det kommer gå jättebra för dig Tiina! Hejaheja!

2010-08-20 @ 00:05:01
URL: http://gretalina.blogg.se/
Postat av: katja

Mycke fina bilder, mycke fina minnen :))



Det kommer gå bra, bara du kommer hem. Vännerna finns kvar där, du träffar dem garanterat igen ;)



PUSS

2010-08-20 @ 08:41:41
Postat av: katja

Jättebra text i inlägget förresten gumman, stämmer så bra alltihop ;)



PUSS

2010-08-20 @ 08:46:47
Postat av: Anonym

Åh jag blir tårögd när jag läser :') Du har verkligen gjort något stort, jag är sjukt avundsjuk på dig! <3 Är så himla glad för din skull att du gjorde detta!! Önskar att jag hade följt med som vi pratade om :)

2010-08-24 @ 13:24:14
URL: http://marinask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0