Sometimes you need to experience the difference

Jag orkar egentligen inte skriva idag, men jag känner att jag behöver skriva några rader. Även att jag haft det lite jobbigt på sista tiden, varit trött mest hela tiden och känt att jag jobbat mer än vanligt eftersom det varit 2 ensamkvällar i veckan osv så måste jag säga att jag är ändå lyckligt lottad som har en så bra au pair familj. Jag läste nyss på Viktoria's blogg och insåg hur hon haft det, särskilt sista tiden antar jag, att hon hade det som jag hade det i min förra au pair familj, och ändå lite värre. Jag kan inte tänka mig hur det skulle varit om jag stannat i den förra familjen. Min nuvarande värdfamilj är så himla mysig och det är jag tacksam för.

Tråkigt att vissa familjer inte är som andra. Det finns alltid bra och dåliga versioner av allt antar jag, vilket jag och en del av mina vänner och bekanta råkat ut för, som nu även Viktoria. Numer uppskattar iallafall jag de små sakerna mer. Jag har varit lite klagig den senaste tiden, kanske inte verkat så överlycklig, det ber jag om ursäkt för. Men alla har sina bra och dåliga perioder.

Jag är som sagt iallafall glad att jag har en bra familj här, jag trivs och har det bra. Och hoppas det ska fortsätta så. Sen saknar jag ju min riktiga familj och är väldigt tacksam att ni varit med, är med, och stöttar mig i det här. Mitt liv i England :)

Kommentarer
Postat av: Katja

Mycket bra skrivet alltihopa Tiina. Det visar på din mognad och utveckling som person, din empati för andra och att du inser att allt inte är så självklart.



Jättebra att du har din goa familj där så du får möjligheten att fullfölja denna resa du påbörjat.



Jag kan inte tycka du varit "klagig" direkt. Jag tycker du förmedlat vad och hur du känner, och det ÄR inte alltid positivt.Man ska ju kunna förmedla det som inte känns bra oxo, hur ska man annars få det "ur systemet"...Så fortsätt förmedla dina tankar och känslor precis som du gjort ;)



Ha en bra dag nu. Vi älskar dig <3

PUSS

2010-04-20 @ 07:34:12
Postat av: viktoria

du har det bra tiina :) jag är avis men ja, det går som det går ibland. jag är bara glad att du trivs i denna familjen för den andra behandlade dig inte alls bra! alla har dåliga dagar, även i bra familjer. du har rätt att skriva hur du känner :) kram

2010-04-20 @ 12:53:01
URL: http://strindin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0