It's the little things that makes it worth it

Kära värld, detta har varit några galna dagar. I fredags blev min plånbok och mina hemnycklar stulna på en club i Islington. Anne's mobil blev också stulen. SÅ JÄVLIGT!!! :@ aah, men iallafall på dagen på fredagen träffade jag Marika och sen träffade vi Kerstin, det var kul, har inte sett henne på aaaaslänge. Vi gick till nån knasig butik i Soho :) sen gick vi och mötte Josh och jag och Marika och Josh drog till Marika. Hämtade Ben (Marikas värdbarn) på skolan och satte oss i parken ett tag, as nice i solen:) En man hade konstiga yoga/karate/dans övningar, HAHA så sjukt kul!! När pappan i Marikas värdfamilj kom hem drack vi vin och sen begav vi oss mot Angel (islington) och träffade Anne och Atifa. Drog till nån pub sen till 02 academy på "I love the 90s" grejs! Sara och Sarah kom dit också, nice att träffa dem! Senare på cluben upptäckte vi ju då stölderna och ja, jag åkte iaf och sov hos Rhod på natten.

På lördagen åkte jag till Greenwich igen till Marika, vi och Josh och Atifa tog de bara lugnt sen drog Josh och vi andra gick till O2 och kollade lite. Det var nice! Sen åkte Atifa hem och jag och Marika drog till McDonalds sen hem till henne. Schysst nog kunde jag sova där, kunde ju inte ens åka hem till Bracknell eftersom mina nycklar är borta och familjen var i Tyskland :S På söndagen chillade vi hela dagen, var riktigt slöa haha. Promenerade lite längs Themsen vilket var mysigt och sen begav jag mig till London och träffade Chris. Han bjöd på fika på Fika i Brick Lane och så gick vi runt lite sen drog jag hem till Peshti där jag skulle sova.

Vi gjorde ingenting typ, haha slöade och kollade på Twilight! :) På måndagen gjorde vi inte så mycket heller, jag polisanmälde grejerna och försökte fortfarande få tag på cluben där sakerna blev stulna men inte fan svarar dem. Vid 16 åkte jag mot Acton och mötte Rhod, vi tog de lugnt och glodde på film och nån rolig show haha :) Idag var Rhod tvungen att gå upp as tidigt och åka till Wales men jag kunde stanna och sova ut haha vilket var nice. Före lunch begav jag mig mot Baker Street och skulle leta på svenska ambassaden så jag kan få nytt körkort skickat hit, aaaah, dumma tjuvjävlar, ta pengarna men ge tillbaka resten/lämna det på cluben!!! :S Ah, hittade iallafall de efter en del om och men, sen drog jag till Embankment, köpte mig en Caramel frappucino och promenerade över jubilee bridge och kollade på London Eye och Big Ben och tänkte att jag älskar verkligen London. Men visst folk kan ju gå och hänga sig eller nåt, istället för att sno folks saker.

Gick till Waterloo, köpte mig en tågbiljett och åkte hem till Bracknell. Tog en taxi till huset, möttes av en glad Francesca "Tiiiiiinaa!!!" som gav mig en stor kram och så Kelly's mamma och Steve var hemma då :) Jag har nog aldrig varit så här glad över att vara hemma, i mitt rum.

Nu har jag nog rett ut det mesta iallafall, med stort tack till min underbara mamma som hjälper till. Det är inte så enkelt som vissa verkar tro att fixa allting härifrån, helt ensam och när man inte ens kan ta sig hem till huset där man bor. Jag är otroligt tacksam till min mamma och mina vänner i London som låtit mig vara med dem under dessa dagar, ni har stått ut med mycket! :) haha, en del av er har fått se en annan sida av mig denna helg, en arg, ledsen, förbannad men förhoppningsvis har ni också sett att jag fortfarande är ganska positiv och väldigt tacksam. Ett särskilt stort tack vill jag ge till Marika <3

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja det var en sjuhelsikes resa det där, fyfarao. Som du säger, ta pengarna, men lämna resten så det hittas och man kan få tillbaks det! Det är rörigt nog att fixa nytt körkort, bankkort och allt hemifrån..men vafaan när du är i ett annat land blir det sååå mycke rörigare. Skönt att familjen inte sparka ut dig iallafall, som andra tjejer råkat ut för för mindre.



Hoppas du iallafall lärde dig nåt av detta nu, bl a att ALDRIG ha hela plånboken med dig!! Ta de pengar som behövs, beställ ett vanligt leg att ha och lämna sen det viktiga hemma när du ska ut.



Även jag riktar ett STORT TACK till Marika, vete sjutton hur det gått om vi inte haft henne där. TACK Marika!!



Ha det bra nu gumman, och VAR RÄDD OM DIG, annars hämtar jag hem dig!!



PUSS <3

2010-04-28 @ 07:07:11
Postat av: Alina

Stackars! Det måste varit hur jobbigt som helst! Hoppas det löser sig snart!

2010-04-28 @ 12:14:57
URL: http://gretalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0