The flight is booked

De senaste dagarna har jag pratat med en familj som verkat super bra. Och väldigt seriösa. Har inte skrivit något om dem här i bloggen för det har varit så mycket skit gällande au pair grejerna på sista tiden så jag har inte vågat hoppats fullt ut. Nu sitter jag här, har ett påskrivet kontrakt med båda parter och en bokad one way ticket till London. Det blir av! Det blir faktiskt av!

Det är en liten familj med ett barn, en flicka fyra år. Hon verkar mysig och är jättesöt :) Mamman jobbar inom Sales and Marketing och pappan inom ett Design företag.

I början är jobbet tre dagar i veckan och senare blir det upp till fyra dagar i veckan. Familjen bor utanför London i Loughton, Essex. Tar ca 35 minuter med tunnelbana så det är helt okej. Kan vara skönt att bo lite utanför också, särskilt för mig som bor mitt ute i skogen nu med träd och natur bara man kollar ut genom fönstret! Mamman har jag pratat mycket med i telefon, hon verkar jättemysig och trevlig. Pappan har jag bara mailat lite med när det gällde kontraktet, han verkar också schysst. Och dottern som sagt, har jag ju inte pratat med :P

Det här blir nog bra!


Jag och Bellis :)

Kommentarer
Postat av: tove

vad roligt, grattis!! :) när bär det av?

2009-09-25 @ 17:27:30
URL: http://tovelitove.blogg.se/
Postat av: Mamma

Nu äntligen hittade rätt familj just dig;) Debra verkar jättetrevlig, det känns tryggt att låna ut dig till henne och hennes familj. Det här ska bli så intressant att följa...Jag är verkligen glad för din skull och hoppas verkligen allt ska gå bra för dig. Kram

2009-09-25 @ 21:29:12
Postat av: angie - au pair i london

vad kuuul, grattis! du har verkligen något att se fram emot, london är underbart

2009-09-27 @ 11:40:40
URL: http://bbittersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0