Thank you for helping out

Har fått lite tips om hur man ska träffa London - folk, tack så mycket för tipsen hörrni! :) En tjej addade mig på Facebook igår också efter att ha sett mitt inlägg Londonsvenskar, hon bor också nordöst om London - goodie!

En hel del av att träffa folk löser sig nog på plats också. Man fixar ju playdates med Ruby's vänner - kanske har någon av dem au pair! Ska ju eventuellt läsa lite engelska kurser - där finns folk. Sen skulle ju mamman i familjen presentera mig för några tjejer sa hon :)

För övrigt. 19 days to go!


Lite dåligt med bilder här tycker jag, här är iaf jag och Max :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej Tiina!

Jag ska också fara över atlanten mot nya äventyr :) Dock inte till London utan till Northampton och jag åker inte förrän i mars nästa år. Tänkte bara höra med dig om du vet mycket om visum och om man behöver ett sånt där aupair-kontrakt. Jag har läst att om man åker till England som aupair så behöver man inget visum, men det här med kontraktet har jag inte uppfattat så mycket om.

Du får gärna svara till min mail :)



Kram Emma

2009-09-30 @ 11:09:52
Postat av: viktoria

Haha, sant. men jag får sikta på att få alla papper först och skicka dem till STS. sedan får jag pusha på dem så mycket jag kan :)

2009-09-30 @ 11:15:39
URL: http://strindin.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja det där med vänner ordnar sig över tid, jag är inte alls orolig för det...Tänk vad Max kommer vara stor i jul då ;) Vi har väl inte glömt nåt viktigt inför London nu? Alla papper och myndigheter borde vara kontaktade...säg om du kommer på nåt ;) Puss

2009-09-30 @ 11:58:01
Postat av: Mattias

ja nu är det inte långt kvar.

2009-09-30 @ 16:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0