Life is a bitch

Klockan är nu 22.47 och ingen familj har ringt. Så jävla kul. Eller inte. Vad är det med engelska familjer och att höra av sig?? har dom problem med det eller? Det är ju samma med andra familjer jag pratat med genom aupairworld, de skriver ett tag sen slutar de bara helt plötsligt när man fått upp förhoppningarna. Så väntar man och väntar, men inget kommer. Som igår eller om det var imorse skickade jag ett mail till tre eller fyra familjer jag pratat en del med som verkat bra men de slutat höra av sig. Då skrev jag och undrade, och om de fortfarande var intresserade, att de skulle svara oavsett om svaret var ja eller nej. Två familjer svarade relativt snabbt att de redan hittat en annan au pair - BRA ATT SKRIVA DET TILL MIG DÅ när vi snackat och de sagt att "ja men du verkar passa jättebra bla bla bla" innan. Suck. Börjar bli oerhört trött på det här letandet. Så sjukt less på att folk inte ens kan ha hyfs att höra av sig om de hittat någon annan.

Som om det inte vore nog med skit som hänt på senaste tiden så har min hamster Våfflan dött. Min älskade, fina, söta, luddiga lilla hamstris. Hon blev bara 1 år och 9 månader. Min lilla gummsa, min ängel som gjorde sorgen lite lättare att stå ut med när Safir just hade dött. Fick henne på alla hjärtans dag 2008. Hon måste ha dött under natten till idag/under dagen för jag gav henne godis igår och hörde henne böka omkring när jag skulle sova igår kväll. På dagen idag har jag inte kollat henne för hon brukar sova fram till klockan 19, men när jag skulle ge henne lite gott idag vid 19 så rörde hon sig inte när jag öppnade buren, som hon brukade göra. Jag petade lite på henne och hon var totalt stilla, hon ryckte alltid till när jag väckte henne. Rörde lite på hennes hus, ingenting. Ropade på Staffan som fick kolla och ja, hon var borta.. Min lilla Våffla. Hon verkar ha dött i sömnen iallafall, det känns skönt. Hon ligger där i sitt lilla hus, hopkurad som en liten luddig boll som alltid när hon sov. Men nu kommer hon inte att vakna mer.. Ska begrava henne imorgon där vid Destiny..

Den här sommaren SUGER TOTALT.... bara död och elände. Först Stina, Staffans mamma. Sen Destiny. Nu Waffle - Pie. Vad ska komma härnäst????


Sov sött min lilla älskling..

Kommentarer
Postat av: Mattias

Tycker det är JÄVLIGT dålig stil av familjen att säga att dom skulle ringa i förrgår och igår.. men de har ju inte gjort de.. riktigt dålig stil, du sitter ju hemma och sumpar flera dagar bara för att dom har "lovat" att ringa!!! :( Hoppas vi ses idag babe <3 Pusspuss älskar dig <3

2009-09-22 @ 09:37:45
Postat av: Mamma

Jag håller helt med Mattias här. Ja usch, fy vilken sommar, faan asså...Det bara får inte hända mer skit nu, vi klarar inte det...



NU har du fått tag i en bra familj...tror jag..Jag vågar inte studsa av glägje riiiktigt än...vill se kontraktet i din han och flygbokningen..DÅ ska jag vara glad för din skull Tiina. Puss

2009-09-24 @ 09:19:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0