I had another epiphany

Ordet "epiphany" får mig att tänka på Scrubs. Ett visst avsnitt av Scrubs. Minns jag rätt så heter till och med det avsnittet "My porcelain god" . Det är avsnittet med the roof toilet, toaletten som Janitor ställt uppe på taket av sjukhuset. Ett av avsnitten när Dr Kevin Casey (Michael J Fox) är med.

Nog om det, jag slog upp "epiphany" på tyda (som föresten är BÄST) och det stod att det betydde gudauppenbarelse. Haha här har jag gått och trott att det betyder insikt. Men egentligen borde man väl kunna säga att det betyder ungefär insikt? Man kan ju säga "I had an epiphany" och hur ofta menar man att man fått en gudauppenbarelse? Nej det betyder nog oftast att man kommit till insikt om något, förstått hur och vad man ska göra. Jaja vilken massa sörja jag snackar, skyll på min dumma förkylning!

Till saken - mamma skrev en kommentar här om att Max kommer ha vuxit massor från att jag åker till London och fram till jul. Och ja, han kommer ju att ha vuxit massor!! :O Shit. Jag menar, ser jag inte honom på några dagar så tycker jag att han ser jätte stor ut, tänk då vilken skillnad det kommer vara efter ca 2 månader! Men gu, nu fick jag en till epiphany. Jag hade trott det var 3 månader till jul när jag åker, men det är ju bara 2 månader! :P Jaja, Maxen kommer att växa och jag kommer att sakna honom som jag kommer sakna alla här hemma <3

Föresten tror jag att jag kollat lite väl mycket på Scrubs. Om man minns vad ett avsnitt heter, vad som händer i avsnittet, vem som gästspelar i det avsnittet, av att tänka på ett enda ord, ja då har man nog kollat lite för mycket. Men det är ju BÄST <3


Janitor och Dr Kevin Casey på taket.
(http://www.3click.tv/mp4//Scrubs/season3/metadata/184661.jpg)

Kommentarer
Postat av: angie in london

sv: Jag bor i en liten håla som heter thames ditton, riktigt typiskt engelskt. Supermys faktiskt! Och tågstationen ligger 5 minuter från mitt hus, så det är rätt lugnt.



Var ska du bo? :)

2009-09-30 @ 20:35:55
URL: http://bbittersweet.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tiina...vad konstig du verkar, var det verkligen alvedon du tog? haahah. Och säg det avsnittet scrubs du INTE kan sekvenser ur, hehehe...Hoppas du mår bättre idag ;)

2009-10-01 @ 07:22:13
Postat av: viktoria

yeeah, nu är det igång :) så om typ två veckor lär (förhoppningsvis) familjer börja höra av sig :D

2009-10-01 @ 23:27:49
URL: http://strindin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0