Au pair agenturer

Har fått tankar på att gå med i en till au pair agentur, då kanske man får fler familje förslag? Kan man vara med i två agenturer samtidigt? Jag vill ju komma iväg.. Har bara fått ett förslag på tre veckor vilket känns tråkigt, jag vet ju att omständigheterna inte är de bästa just nu men det känns ändå trist. Många jag pratat med har fått så mycket mer. Men jag är ju inte dem, de kanske hade bättre referenser eller vad som helst.

Min plan från början var ju att åka iväg i augusti, direkt efter intensiv kursen för körkortet. Men sen väntade jag med tanke på att jag inte visste om jag skulle klara teorin, om jag skulle klara uppkörningen.. Hade ju körkortet som ett krav från mammis och Staffis att jag skulle klara det innan jag åkte :) Så klarade jag teorin, och därefter uppkörningen. LYCKAN!! Helt sjukt.

Sen blev det trubbel med att få hem polis utdraget, hade visst missat att man skulle betala i förväg haha! Betalde och fick hem pappret. Så flyttade jag ut från min fina lägenhet och hem till mamma och Staffan igen. Så var det dags att scanna in mina papper och skicka dem till Swedish Connection och vänta på samtal från Marie. Så ringde hon och vi pratade och allt kändes super bra! Efter en dag fick jag ett familje förslag och blev överlycklig. Pratade med familjen via mail och telefon och sen hörde de inte av sig mer, inte heller hörde någon annan familj av sig. Pratade med Marie och familjen hade sagt nej och hon sa att det kunde finnas många många anledningar till att inga familjer hört av sig. Tatuering, yngsta barnet, många au pairer men få familjer, inga jobb erfarenheter, pappas sjukdomsbild, min astma (som är nästintill obefintlig just nu).

Nu sitter man här, rastlös och vill att någon familj ska tycka att just jag verkar vara en bra människa trots allt detta och att de ska åtminstone vilja prata med mig. Få veta vem jag är och att jag inte behöver vara bortskämd för att jag är yngsta barnet, jag behöver inte vara någon rebell för att jag har en tatuering, jag har en anledning till att jag inte haft sommarjobb.

Jag har inte gett upp. Man får bli trött på att vänta, man får bli ledsen över att inte bli utvald, man får tjata och gnälla om det här i sin egen blogg, haha. Men jag ger inte upp. Till London ska jag, frågan är bara när... :)

_______________________________________________________________________________________

SVAR TILL JANNI:
Hejsan! Vad trevligt, jag får be om ursäkt för de bistra inläggen på sistone, haha, men så snart det känns som att det händer någonting med det här blir det nog gladare inlägg :) Jag har hört att familjer söker oftast au pairer i augusti/september och i januari, vi är ju i mitten av september så det känns tråkigt att ingen kontaktar mig :/ Jag har väntat och väntat i tre veckor och haft en tom inkorg i mailen varje dag (när det gäller detta) förutom när den första familjen mailade och det känns himla tråkigt. Marie sa också att varje familj har ofta 5-8 au pairer att välja bland just nu, så många sökande är det i år, så pratar familjen med kanske 3 utav dem så man måste verkligen stå ut i mängden för att bli utvald eller vad man ska säga.. Men jag får ta tålamod och vänta på att den rätta familjen dyker upp :) Tack för uppmuntran! Kram!

Kommentarer
Postat av: Janni

Ah, på det viset! Jag hajjar situationen!

Grymt härlig inställning har du iaf! :)

2009-09-08 @ 17:50:17
URL: http://gangsterpandan.blogg.se/
Postat av: Trees

Heej kul att få en bild av dig:D

men ååh vad himla tråkigt.. men måste du verkligen skriva att du har tatuering oså?? och om din pappa? Hmm det kanske är sånt man måste fylla i genom en organisation..?

Åh.. jag hoppas du hittar någon snart.. och den familjen jag skulle tipsa, var tydligen "jätte strikta" och det kanske inte är så jäkla kul. nancy sa: jag älskar henne men aa.. ehe.

KRAAM!

2009-09-08 @ 20:55:00
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Mamma

Tiina, du får och SKA gnälla och vara besvärlig! Du är ju i en besvärlig situation som inte lossnar just nu...Undrar vad som händer om du kallt skriver in dig på en till agentur asså...Dåligt av Marie att inte höra av sig. Jag har svårt att tro din tattoo och det andra ska vara så stora hinder, undrar var skon egentligen klämmer..Kan jag göra nåt? Vill oxo du ska komma iväg, skittrist att bara vänta ju...Puss

2009-09-09 @ 17:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0