Hey ho, lets go

Börjar bli bättre med förkylningen, som skrivet på andra bloggen. Känns bra! :D Ska försöka låna någons scanner under helgen och scanna in mitt Medical Certificate som jag fick tillbaka nu i veckan, samt skicka det till familjen. Familjen håller föresten på och gör en "background check" på mig, eller ja de använder någon firma som gör sånt. Det känns lite läskigt. Men man förstår ju att de vill kolla så att allt stämmer, man ska ju faktiskt ta hand om deras lilla barn. Igår ringde en kvinna från denna firma och pratade lite. Hon sa att det kommit in fler och fler folk till UK som hade falska papper och att även det var en anledning, att kolla upp saker som en säkerhetsåtgärd.

Lite grann känns det som att bli utsatt för att bli uppkollad av en privat detektiv, haha! Nej men det känns lite skumt men är också förståeligt att familjen vill kolla upp en. Det är ju som sagt ett stort ansvar att ta hem någon från ett annat land och som ska ta hand om deras barn. Vet inte om familjer brukar göra "background checks" men den här familjen gör iallafall det. Jag är deras första au pair också. Familjer som hittar au pair genom agentur kanske inte kollar upp? Har ni några erfarenheter av detta?

Aja nu är det som det är, jag vet ju att uppgifterna jag gett stämmer så no problems för mig :P
Ville bara dela med mig lite ^^

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, tänk så kommer fram att du är värsta gangstern, ojojoj, hahaha..Nämen egentligen skulle vi göra likadan check på dem...Det är ju lika skrämmande att "låna ut" dig till totala främlingar...Vem vet, de kanske har kidnappat Ruby...hehehe...Nämen seriöst, det vore ju egentligen bra.



Som Tiina säger: Vad tycker ni andra, har ni vart med om sån här check-up??

2009-10-04 @ 14:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0