A lovely dinner with lovely people

(glömde posta detta inlägg igår, sorry guys! :D )

Jaha då har man råkat ut för årets skämt, bra då var det avklarat! :P

För typ två veckor sen sa Staffan att hans jobbarkompis, en kvinna, att hon hade jobbat i London som au pair för några år sen och att hon gärna ville träffa mig och snacka lite, berätta om hennes au pair tid och sånt. Jamenvisst sa jag, varför inte? Sen dess har Staffan då och då nämnt detta och nu ikväll sa han att det är ju idag hon ville träffas. Visst tänkte jag och vi åkte in till stan allihopa, jag, mamma, Staffan, Bella och Verra. Så åker han bara förbi Big Inn, vilket jag trodde var platsen där vi skulle mötas. Så säger Staffan att han fick nyss ett sms och att det nog var hon, tänk nu på att Staffan aldrig tar med sin mobil någonstans förutom till jobbet, så jag tänkte ju att ja men då är det väl hon som smsat. Vi åkte vidare och mot tågstation, då började jag tänka att men vad är det här egentligen? Sen kom jag på det! Vi är ju på väg mot Restaurang Gillet!! :D

HAHAHA, det fanns alltså ingen jobbarkompis som varit au pair utan som vanligt skulle Staffan bara jävlas med mig för att sen överraska med ett besök på familjens favorit restaurang dit vi går väldigt sällan, endast vid speciella tillfällen! :)

Vi åt god mat, jag åt fläskfile med kantarellsås och potatisgratäng och stekt squash, MUMS. Sen blev det lite efterrätt också, det var väldigt gott, en slags varm bakelse som smakade som en blandning av kladdkaka och chokladpudding, med grädde. De andra åt också en massa smarrigt.

Detta var en mycket trevlig och oväntad överraskning, TACK! Staffan har spelat sin roll väl och jag förstår inte hur han kan ha ett sånt "pokerface" haha!
En till sak jag inte förstår är att ni andra kunnat hålla er dessa veckor utan att avslöja er?! hahaha!



Usch, jag hade inte ens fixat håret eller tagit på mig finare kläder ju!! Hade jag vetat vart vi skulle hade jag ju sett lite mer välvårdad ut haha!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hahahaa, det var jättekul bus;) Jag har ju några gånger varit på väg att avslöja men lyckats styra upp det ändå, jäääädrans tur asså:) Vi visste inte hur vi skulle lura dig så du inte skulle kunna säga nej, så kom Staffan på det där, hahaha, fasen vad bra.

Det var jättetrevligt och gott som alltid på Gillet ;)

2009-10-17 @ 15:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0