Afternoon walk in the park

Tog en promenad efter att jag hade ätit lunch.. Gick runt i parken rätt länge, stooort är det! Inte så väldans mycket att se men vissa fina ställen finns det allt. När jag var på väg hemåt kom en hundvalp rusande mot mig. HUR SÖT SOM HELST!! Den nosade på mig och hälsade så glatt, jag var ju bara tvungen att klappa den lite. Såg ägaren som inte sa ett ljud, och började fundera, kanske inte ska klappa andras hundar utan att fråga om lov först haha. Men vad gör man när en glad liten valp kommer springande och ägaren inte ropar tillbaka den?

Jag kände när jag fortsatte gå, att herreguu. Vad jag saknar djur!! Jag saknar att ha djur i mitt liv. Jag är uppvuxen med djur, van att alltid ha dem nära. Familjen här har ju inga djur och hittills har jag bara sett en glimt av en katt som sprang genom familjens trädgård första dagen, annars inga djur i sikte förutom hundar när jag går i parken. Det känns himla tomt. Undra om det är därför jag alltid dras till parken, fastän det inte finns så mycket att se där förutom fotbolls planer, för att få se lite djur..? Såklart finns ju korna där också, idag hade de bytt hage minsann :)

Vill bara säga att jag saknar min Swinto, jag saknar mammas Mr Harmony, fruktansvärt mycket. Att de kan ge en så mycket, bara genom att finnas där. Att sova med en på natten. Som Swinto, väcka en mitt i natten genom att slicka en i håret tills man är alldeles dyngsur och han får en massa hår i halsen. Jag kommer nog inte att klaga lika mycket på dem när de vill springa in och ut hela tiden, nu vet jag hur det är att vara "djurlös".

Anyway, here's the pictures..


På väg till parken. Det blåste ganska mycket :P

Walk walky walk walk..

Kom fram till en sjö / damm eller nåt där jag inte varit förut!

Kommentarer
Postat av: katja

Vilken mysig park det verkar vara:)



Mmm, jag har tänkt på det där, det måste vara jättetomt för dig utan djur nu.Du som är så van att alltid ha nåt djur nära.



Svinto sov en stund hos mig inatt, men sen drog han till ditt rum igen. Han saknar nog dig väldigt tror jag.Blir lika besviken varje han kommer in och letar efter dig. Då lyfter jag opp han o försöker kela lite men han vill oftast inte.Han drar sig undan hela tiden oxo, vill inte alls vara med oss andra.Leker knappt med Harmony ens.Jag tycker så synd om han.



Det var en liten Svinto-rapport, inte kul men så är det för han i alla fall..



Ha en bra dag därborta..Puss

2009-11-02 @ 07:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0