A good day in London it was

Nu är jag hemma, har varit ute hela långa dagen idag :) Började med att ge Ruby frukost och så, innan vi åkte iväg till Debden. Där mötte vi Leanne och Evie och jag fick en choklad grej av Leanne för att jag var snäll och åkte dit med Ruby trots att jag egentligen var ledig idag, haha snällt av henne! :D så satte jag mig på tunnelbanan och åkte ääända till Notting Hill Gate. Ville köpa ett par Converse och jag kommer ihåg att det fanns några rätt billiga där omkring, såg de när jag var där med mamma i våras! :D

Köpte ett par röda för £37 så det var helt okej, typ 400 kr. Rätt mycket för ett par skor (ja jag är snål) men i Sverige har jag bara hittat Converse för 700 kr så det var bra  ändå! :) Gick omkring i affärer där vid Portobello Road, plötsligt hörde jag någon brevid mig prata svenska och jag hajade till, haha, kändes konstigt för jag inte hört annat folk prata svenska utom när jag är med någon svensk då haha. Det började spö regna, tur jag köpte paraply häromdagen. Tyvärr hjälpte ju inte paraplyet fossingarna, blev dyngsur om fötterna.

Begav mig iväg till London Bridge och mötte Debs så åt vi lunch ihop, det var kul. Hon var dock lite stressad men förklarade hur jag kunde ta mig till Covent garden. Sagt och gjort, nu har jag iallafall sett Covent Garden! :D det var kul, även fast jag gick helt ensam haha. Fanns en del bra affärer och så var det marknad. Köpte en liten present åt mamma och en åt mig ;)

Jag lämnade tillbaka en t-shirt jag köpt på H&M oxford street i en H&M vid Covent Garden, då hände nåt lustigt. Jag stod i kön bakom ett antal tjejer och så säger den ena "vi står inte i kön" på danska eller norska typ och så började hon skratta för hon kom på att jag antagligen inte skulle förstå och prata med sina kompisar och så sa en annan "we are not standing in line" :P jag ba "det är lugnt, jag är från Sverige så jag förstod haha. I'm from Sweden, I understood what you meant" la till det på engelska ifall de inte förstod svenska, men aa iallafall, när jag kom fram till kassan frågade killen där "Sooo you are from Sweden?" och jag sa ja och så pratade vi lite, han har tydligen lite kompisar i Stockholm och ska åka och hälsa på dem i mars. Haha hela händelsen var lite kul tyckte jag :)


Ruby och jag på bussen!

hihi :)

Nya skorna :)

Me like them! :)

Kommentarer
Postat av: tove

åh det var inte illa för converse! är också på jakt efter ett par! var köpte du dina? :)

2009-11-03 @ 23:14:55
URL: http://tovelitove.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hon är så söt hon Ruby..Jag ser du håller på att träna upp henne till ett funnyface, hahaha.



ÅÅ Tiina...Portobello minns...Jag kan riktigt känna hur det var att gå där med dig, jag ser framför mig var du varit och schoppat nu:) Ditt lilla lyx;) Var du in på VÅRT Starbucks då:)



Jättefin röd färg på dojjorna, bra val gumman;) Vaddå, vad har du köpt till mig??? Nu är jag ju nyfis ju..nåt från London-oohh, ska du skicka det?



Ja du kommer nog vara med om en hel del kul händelser därborta:) Jättekul att du delar med dig till oss om allt:)Puss

2009-11-04 @ 07:32:25
Postat av: Janetti

Om du hör tjejer snacka svenska, norska eller danska så fråga om dom är au-pairer, så kan du få nya vänner:-) Kram

2009-11-04 @ 14:25:55
Postat av: Marina Potter

Hur snygga skor som HELST du är så fin i allt Tiina! Jag tycker det är kul att kolla på alla bilderna du har hela tiden :D:D Älskar dig <3

2009-11-04 @ 22:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0