A busy day and a grumpy girl

Långt inlägg, I KNOW! :P

Då var denna dagen slut. Har kollat på Scrubs hela kvällen, sååå skönt! Vill ha någon annan säsong nu bara, har ju sett denna ett antal gånger nu.

Dagen har varit helt okej men Ruby har varit skapligt tjurig hela dagen nästan. Haha. Vet inte vad det är som händer, om hon har förstått att jag kommer att vara kvar här länge och vågar säga emot mer och så därför. På morgnarna får jag alltid tjata på henne att flytta sig från soffan till matbordet för att äta frukost, imorse gick det okej för Debs var hemma och sa till henne hon med. :P Sen blev hon sur när vi skulle gå och handla på Sainsbury's. när jag inte ville köpa High school musical choklad, doughnuts, crisps, biscuits och mer till henne blev hon ännu surare. Men jag mutade henne och köpte High school musical dricka åt henne för det lovade jag faktiskt sist vi var och handla, att jag skulle köpa nästa gång och det hade hon minsann inte glömt.

Kom hem och jag packade upp allt, startade High School musical åt Rubs (ja, hon är BESATT jag lovar er haha) så fixade jag maten till idag, steamade morötter och broccoli samt förberedde köttet. Så värmde jag vår lunch, macaroni cheese till R och chili con carne till mig, hennes var visst inte så god :( så hon fick en del av min ist haha! Sen drog vi iväg till Loughton och till bankerna, då blev hon sur för att jag inte ville gå in i varje affär vi passerade, dock blev hon lite gladare när jag sa att vi måste in på New Look och köpa ett bälte för jag höll på och tappa mina byxor. Seriöst, jag glömde ta med ett bälte och jeansen jag hade idag ramlade typ av. Haha lite komiskt var de allt :P ännu roligare när hon berättade det för Deb på kvällen "we had to buy a belt for Tiina, she was dropping her pants!"

Tog oss till lekparken vid biblan, tog lite bilder. In på biblan, Rube fick låna två böcker, sen blev hon lite små sur igen och ville inte till Fundamentals men till slut ville hon iallafall, och vi gick dit. Jag satt där som vanligt en timme och lyssnade på musik medan hon sprang omkring inne i den där salen, nästa gång ska jag nog passa på att gå till biblan själv? Efter fundamentals väntade vi på bussen i 45 MINUTER!! :| snacka om att det var kallt. En dam som gick förbi frågade om vi väntat länge, jag sa "yea about 30 minutes" och hon sa att det var buss strejk på några linjer, det var inte på vår iaf som tur va. Guuu va dom strejkar här, ingen post, ingen buss? Haha. Till slut kom vi hem iallafall och jag fixade mat, när Ruby fick total panik över att jag lagt morötter på hennes tallrik... Men SHIT tänkte jag, hon började gråta och säga att hon inte ville ha morötter, hon hatar dem och vill inte äta dem, TÄNKER inte äta dem. Jag försökte förklara att jag vet inte allt än, jag kunde ju inte veta att hon inte gillar morötter och att självklart tar jag bort dem från hennes fat om hon inte vill ha dem! :P men hon var väldigt trött för sen gick hon till vardagsrummet medan jag gjorde klart maten och när det var klart hade hon somnat i soffan. Så det hade nog med hennes grumpiness att göra. men men, sen kom Deb och Martyn hem och jag slutade för dagen. Imorgon ska jag bara ge Ruby frukost, vitaminer och så sen kommer Leanne och hämtar henne vid 10 så är jag ledig. Men har inga planer :( åker nog kanske till Leytonstone och letar reda på Primark där..?


Kommentarer
Postat av: tove

fy fasen vad jag avskyr när barnen är griniga hela dagen liksom :P

2009-11-10 @ 01:07:42
URL: http://tovelitove.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hahahahaha, stackars Tiina...INTE kul när ungen är på avigsidan hela dagen. Ja nu har du varit där ett tag, så hon testar gränser. Nu gäller det att du inte låter henne ta överhand, utan markerar vad som är OK och inte.Jag kan inte låta bli att dra på smilbanden:) Vilken dag, hahaha...



Ja, åk du och leta på Primark så har du nåt kul att göra idag..



Puss och kram.

2009-11-10 @ 06:33:37
Postat av: viktoria

låter som en riktigt skoj det ju ;) som tur för mig är inte C så tjurig och om hon skulle vara det går det att muta henne då och då :P

2009-11-10 @ 09:29:59
URL: http://strindin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0