Svar till Johanna

Hej!
Jag ska åka som au pair till England i januari om jag får nån familj de vill säga! Skickade in ansökningarna till mikso för ett par veckor sen, pratat med två familjer men blev ingen utav dom av olika anledningar. Vet ju att du ska byta au pair familj, har du hittat någon? Söker du bara privat el genom förmedling? Hur hittade du din förra familj? Min förmedling har stängt till den 4/1, så funderar på att söka privat med genom au-pair world. Men det känns säkrare genom förmedling, tycker inte du det?
Ha det bra!
Hälsningar Johanna


SVAR: Okej vad roligt! Har du hittat nåt än? Nej jag har inte hittat någon ny familj än. Jag får bo kvar hos min nuvarande au pair familj till slutet av Januari/början av Februari. Så nu när jag åker tillbaka ska jag leta leta leta efter ny familj. Jag har ett par nöd lösningar med ställen att bo på i värsta fall, men jag hoppas hitta en familj redan i mitten av Januari om jag har tur. Jag söker genom Swedish Connection agenturen nu, min nuvarande familj hittade jag genom aupairworld.net. Tycker det gick minst lika bra att åka "privat" som att åka med agentur då jag inte fick så mycket hjälp av Swedish Connection innan jag åkte första gången. Nu har jag som sagt ringt Marie på SC igen och det verkar lite annorlunda nu när jag kommer befinna mig i London och vara tillgänglig för intervjuer och så, borde vara lättare att hitta en familj då. Ha det så bra och lycka till! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0